Thursday, October 28, 2010

Nasiblah!


Sepatutnya semalam aku pi main golf kat KKTC driving range, tapi sebab terlalu dedicated sangat dengan kerja, aku settlekan sampai lepas Maghrib. Then terus bergegas ke KL sebab nak pi cari funny hat...bersempena sambutan Halloween cum Funny Hat Day kat opis hari ni.

20 minit atas MEX, lagi 15 minit smpai Gombak, fetch my gula-gula hati, then straight shoot pi Times Square. Nak jadi cerita, along Jalan Bukit Bintang aku sudah beat the red light. Tapi sumpah aku tak nampak traffic light tu sebab ada malaun drive Pajero Sport sudah overtake dengan angkuhnya.

Stop ja kat next traffic light, seorang abg polis ketuk cermin aku. Dalam hati rasa mcm nak kena saman dah. Dia cakap "depan saya awak langgar lampu merah, ni kalau saya saman RM300 ni..".
I just said to the policeman "dah saya salah saman jelah pakcik...nak buat camna..".

Lampu hijau, aku jalan, dia jalan, nak pi berhenti kat tepi jalan dalam 200m kat depan. Nak jadi cerita, ada orang sudah call itu polis. Dengan dok bawak motor tu, denga selamba dia keluarkan handphone and jawab call tu...SAMBIL DOK BAWAK MOTOR TU. Takpa, aku masih relaks.

Stop kat tepi jalan, slow talk dgn brader polis tersebut. Dia cakap nak saman, aku cakap saman jela dah memang nampak aku yg salah. Aku pandang ja muka dia, dengan suara selamba aku tegur sikit pasal dia cakap handphone tadi. Dia pandang aku balek and cakap "lain kali jangan buat lagi ye..".

Aku rasa pakcik tu pon tak sampai hati nak saman aku sebab dia sendiri pon cakap phone sambil bawak motor. Nasiblah!

p/s: aku berterima kasih kat sapa yg call brader polis tersebut..hehe.


Cheers,
$illykorn

No comments: